Dobre SPA musi oferować usługi na wysokim poziomie, bo tylko wówczas będzie mogło liczyć na pozytywne recenzje klientów oraz to, że polecą oni dane miejsce swoim bliskim i znajomym. Dobrze wiemy, że w dobie internetu zła reputacja może się błyskawicznie zemścić na każdym biznesie i ciężko wówczas coś z tym zrobić. Należy zatem postawić na trzy czynniki, które wpłyną na postrzeganie SPA. Omówimy je po kolei zaczynając od czynnika ludzkiego, zdaniem wielu – absolutnie kluczowego. To jakich ludzi zatrudnia SPA ma bowiem ogromny wpływ na jego funkcjonowanie. Klienci, którzy chcą skorzystać z naszych usług czynią to w dobrej wierze i chcą, aby za pieniądze, które zapłacą potraktowano ich właściwie.

Mamy tu na myśli, że wykonana usługa będzie stała na wysokim poziomie, a personel uczyni wszystko, by klient czuł się zadowolony i by zapewniono mu maksimum komfortu. Ludzie muszą być odpowiednio przygotowani, stąd poważne SPA nie powinno oszczędzać na szkoleniach i wpływać na pracowników, by rozwijali się zawodowo również we własnym zakresie. W obecnych czasach to po prostu konieczność. Oprócz wiedzy i praktycznych umiejętności szalenie istotna jest także mentalność personelu, jego podejście do drugiego człowieka. Pracownik SPA powinien być człowiekiem dużej kultury, któremu nie brakuje empatii i cierpliwości, ponieważ klienci mają nierzadko swoje problemy, które chcieliby rozwiązać. Choć SPA nie jest gabinetem medycyny estetycznej, to przy odpowiednio dobranych działaniach można pewne rzeczy poprawić.